Așa cum s-a întâmplat în timpul Revoluției industriale, lumea modernă se confruntă cu o revoluție digitală, un alt moment din istorie care marchează un punct de cotitură pentru modul în care organizațiile și societățile din întreaga lume operează, comunică și cresc. A sosit internetul industrial.

„Transformarea digitală”, potrivit unui articol recent din Forbes: „deține cheia pentru a transforma creșterea marginală în creștere exponențială. E considerată un accelerator pentru modificarea curbei de productivitate, timpul de comercializare, desfășurarea de noi modele de afaceri și generarea de venituri”. În articol, Bruce Rogers, Chief Insights Officer al Forbes Media, a sugerat că mizele sunt extrem de mari, spunând că transformarea digitală este esențială pentru supraviețuirea companiilor.

Ca parte a unei serii care examinează transformarea digitală și explorează modul în care companiile pot valorifica eficient puterea capabilităților digitale actuale de a evolua, inova și stimula creșterea. Această parte se concentrează pe cel de-al treilea pilon al transformării digitale: optimizarea operațiunilor.

Cum ajută transformarea digitală companiile să optimizeze operațiunile

Datorită instrumentelor și capabilităților digitale care sunt acum disponibile, companiile din fiecare industrie au capacitatea de a îmbunătăți colaborarea, de a crește viteza de luare a deciziilor, de a dezvolta și de a produce noi produse și de a obține o vizibilitate mai mare asupra operațiunilor.

Enterprise Resource Planning (ERP) este un instrument care revoluționează modul în care funcționează companiile, permițându-le să reducă ineficiențele și să implementeze strategii predictive, mai degrabă decât reactive.

De exemplu, pentru companiile care realizează producție de bunuri, un ERP asigură vizibilitatea între canalele de distribuție și nivelurile de inventar, astfel încât stocul și materiile prime să poată fi menținute și completate în funcție de nevoile viitoare și de comenzile anterioare. În mod similar, sistemele de management al relațiilor cu clienții (CRM) ajută companiile să implice clienții și angajații printr-o mai bună vizibilitate în serviciul de relații cu clienții și procesul de vânzări. Software-ul de Business Intelligence, cum ar fi Power BI, permite organizațiilor să adune și să analizeze date ca niciodată, dezvăluind perspective care stimulează creșterea și inovarea. În cele din urmă, colecția tot mai mare de servicii cloud integrate, cum este cea oferită de Microsoft Azure, permite companiilor să profite de cele mai recente realizări în domenii precum machine learning, dezvoltare de aplicații, sisteme de operare, analiza datelor și multe altele – toate printr-o singură soluție.

Cu o viziune centralizată și holistică – de la finanțe la servicii pentru clienți până la distribuție și dincolo de acestea – companiile sunt în măsură să îmbunătățească considerabil colaborarea și să devină mai eficiente în fiecare aspect al afacerii lor.

Odată cu lansarea Dynamics 365, corporațiile au acum capacitatea de a utiliza o soluție pentru planificarea resurselor, gestionarea relațiilor și inteligența afacerilor. În loc să cumpere software-ul ERP, CRM și BI separat, Dynamics 365 e un singur produs: ușor de instalat, ușor de implementat și ușor de gestionat, care rezolvă majoritatea nevoilor digitale ale companiilor moderne. De la creșterea productivității la îmbunătățirea capacităților de colaborare, Microsoft Dynamics oferă tot ceea ce este nevoie, toate într-o singură soluție.

Datele sunt primordiale

Unul dintre cele mai mari beneficii și conducători ai revoluției digitale este abilitatea de a colecta și analiza date mai bine ca înainte. De la operațiunile de afaceri la asistență medicală până la aplicarea legislației în vigoare, datele transformă modul în care lucrăm și trăim. După cum a spus Satya Nadella, CEO al Microsoft: “transformarea ofertei de produse și servicii se întâmplă din cauza informațiilor. Toate companiile de pretutindeni devin companii software – de la agricultură la finanțare, de la New York la New Delhi – organizațiile utilizează date pentru a conecta totul, de la mașini la animale”.

Dincolo de sistemele ERP, CRM și BI, companiile au acum posibilitatea de a utiliza analize predictive pentru a viza în mod proactiv clienții și pentru a optimiza inteligent logistica, programarea, campaniile de marketing și dincolo de acestea. Instrumentele de analiză predictivă pot fi suprapuse peste software-uri precum Dynamics 365 pentru a valorifica întregul potențial al datelor colectate. Un exemplu al unui astfel de instrument este Hub Predictive Service dezvoltat de Microsoft, care utilizează capacități autonome de predicție pentru a prezice inteligent eșecurile înainte de a se produce. Predictive Service ajută firmele care lucrează în medii industriale și comerciale să evite timpii morți ai echipamentelor și costurile de întreținere neplanificate, asigurându-se că personalul operațional valabil se poate concentra asupra activităților importante.

Inteligența artificială, machine learning și IoT promit să profite de potențialul pe care datele îl oferă și chiar mai mult.

“În centrul transformării sunt datele. […] Prin faptul că nu reușesc să deblocheze potențialul datelor, organizațiile își ratează propria  transformare “, a declarat Asim Zaheer, directorul de marketing al Hitachi Data Systems, într-un articol din Forbes.