Evoluția către tehnologiile digitale schimbă modul în care funcționează companiile și creează oportunități noi pentru organizațiile din fiecare industrie. În timp ce trecerea la digital a început să se facă de ceva timp, în 2016, transformarea digitală pare să fi fost în centrul atenției pentru organizațiile care își regândeau modelul de business și au început să investească foarte mult în tehnolgiile despre care cred că îi vor ajuta să concureze și să aibă succes într-o lume digitală în continuă creștere.

Ce este transformarea digitală?

Transformarea digitală este ideea că prin intermediul tehnologiei, angajații din organizații pot fi mai productivi și pot aduce mai multă valoare clienților. După cum o definește Microsoft, transformarea digitală este: „Realinierea sau investiția în noile tehnologii, modele de business și procese care să crească valoarea resimțită de clienți și angajați, și care să permită organizației să concureze mai eficient într-o economie digitală mereu în schimbare”.

Dar ce înseamnă transformarea digitală pentru afacerea ta? Având un concept atât de larg, poate fi dificil să creezi o hartă exactă pentru ceea ce ar trebui să fie călătoria digitală a companiei. Pentru a începe, vă ajută să vă gândiți la rezultatele pe care doriți să le atingeți pe măsură ce investiți în transformarea digitală a organizației. În general, acestea pot fi împărțite în patru categorii principale:

  1. Implicarea clienților
  2. Delegarea către angajați
  3. Optimizarea operațiunilor
  4. Transformarea produselor proprii

În acest articol ne vom concentra pe prima categorie în care ne dorim rezultate: Implicarea clienților. Acesta este primul dintr-o serie de articole care vor explora aceste patru categorii / piloni ai transformării digitale.

Implicarea clienților cu ajutorul transformării digitale

Unul dintre factorii principali ai transformării digitale este capacitatea de a satisface nevoile consumatorilor și a le oferi spațiu de implicare. Acest lucru valorifică puterea datelor pentru a atrage informații inteligente și predictive pentru a determina ce doresc și au nevoie consumatorii. Într-un studiu realizat de Microsoft, intitulat „The 2016 State of Digital Transformation”, s-a descoperit că << mai mult de jumătate (55%) dintre cei responsabili de transformarea digitală spun că „evoluția comportamentelor și preferințelor clienților este principalul lor motor de transformare digitală”>> Același studiu a constatat că „până în prezent doar jumătate (52%) dintre companii au un program de cercetare pentru a înțelege mai bine comportamentele clienților digitali”.

Un instrument primordial pentru a ajuta companiile să obțină o viziune asupra acestui comportament esențial al clienților și a preferințelor lor, precum și să se extindă pe noi piețe, este un sistem de management al relațiilor cu clienții (CRM). Un CRM poate ajuta organizațiile să obțină o imagine completă de 360 de grade asupra clienților lor, astfel încât aceștia să se marketeze mai bine și să folosească strategii personalizate care targetează consumatorii în funcție de ce-și doresc, atunci când își doresc. Pandora, o companie de bunuri de larg consum care vinde bijuterii high-end la un preț accesibil, încearcă să-și folosească CRM-ul pentru a face acest lucru – ajutându-i pe parcursul călătoriei lor digitale, pe măsură ce caută să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților. Philip R. Kennedy, directorul IT al Pandora Jewelry explică:

Vom face ca experiența de cumpărare să fie mai personală, astfel încât atunci când o clientă intră în orice locație care vinde bijuteriile noastre, angajatul nostru va ști cine este, ce a cumpărat și ce o interesează. Astfel îi vom oferi ceea ce are nevoie. Am vrut instrumente care să ne permită să construim o relație mai strânsă cu clienții, atât online, cât și în magazine, și asta am obținut cu Microsoft Dynamics CRM.

Deși un CRM este un instrument extrem de benefic în transformarea digitală a oricărei companii, nu toate CRM-urile sunt create egal. CRM-urile de top vor oferi posibilitatea de a se integra cu alte programe esențiale, cum ar fi software-ul ERP și software-ul BI, și să fie utilizate în departamente, astfel încât datele să poată fi stocate și accesate într-un sistem centralizat care să beneficieze de toate funcțiile business-ului. În plus, un CRM de vârf ar trebui să fie personalizat pentru industria ta, astfel încât să poți obține cea mai mare utilitate din CRM-ul respectiv și să începi sau să continui călătoria digitală fără să întâmpini blocaje.

Dorești să afli mai multe despre transformarea digitală a afacerii tale astfel încât să-ți cunoști mai bine clienții? Contactează-mă sau stabilește o întâlnire online.