Transformarea digitală, așa cum o definește Microsoft, este: „Realinierea sau investiția în noile tehnologii, modele de business și procese care să crească valoarea resimțită de clienți și angajați, și care să permită organizației să concureze mai eficient într-o economie digitală mereu în schimbare”. Astăzi, transformarea digitală se află în centrul atenției, pe măsură ce organizațiile își imaginează și planifică viitorul.

În articolul anterior am introdus cele patru categorii / cei patru piloni ai transformării digitale și am discutate despre modul în care transformarea digitală poate îmbunătăți implicarea clienților. Acum ne vom uita la cel de-al doilea pilon pentru a înțelege cum transformarea digitală afectează modul în „puterea” este transferată către angajați.

Angajați implicați cu ajutorul transformării digitale

Angajații implicați sunt, în general, mai mulțumiți pentru că li s-au acordat autonomia și instrumentele de care au nevoie pentru a-și face treaba cu succes. Și când angajații sunt implicați, satisfacția clienților crește odată cu avantajele generale ale afacerii. Transformarea digitală este, prin urmare, o evoluție binevenită pentru angajații care beneficiază de capacități noi oferite din belșug de instrumentele digitale.

Un studiu realizat de Altimeter pe un eșantion de 500 de strategi și directori implicați în transformarea digitală a arătat că unul dintre beneficiile transformării digitale pentru organizații a inclus un impact pozitiv asupra moralului angajaților, 37% dintre respondenți declarând că „al doilea beneficiu al transformării digitale, după creșterea cotei de piață, a fost creșterea numărului de angajați mai implicați”.

Spargerea barierelor și îmbunătățirea colaborării

După cum se spune, cunoașterea înseamnă putere. Una dintre cele mai bune modalități de a crește moralul angajaților este de a ne asigura că angajații au cunoștințele, competențele și informațiile necesare pentru a-și îndeplini cu succes funcția. Un sistem de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) este unul dintre instrumentele care face posibil acest lucru. Fiind un depozit central pentru stocarea și gestionarea datelor, un CRM e capabil să ofere angajaților un singur punct de referință ușor de accesat și de navigat. Anumite roluri, precum reprezentanții serviciului de relații cu clienții pot beneficia foarte de mult de această funcție deoarece aceștia pot găsi imediat informațiile de care au nevoie pentru a răspunde întrebărilor clienților. Nu doar atât, dar accesul la informații permite reprezentanților serviciului clienți să facă upsell, să ofere recomandări despre produse și servicii sau să ia măsuri pentru ceva care anterior nu ar fi fost posibil din cauza lipsei de informații. Atunci când angajații au acces la informațiile de care au nevoie pentru a rezolva o anume situație a clienților, în mod autonom, se simt bine în relație cu locul lor de muncă și au un moral mai bun.

Un CRM este, de asemenea, instrumentul perfect de colaborare, care poate face schimbul de informații și idei mai ușor ca oricând. Atunci când angajații sunt pot colabora mai mult obțin rezultate, indivizii sunt mai productivi și mai inovatori, iar afacerea prosperă. Prin colaborare se poate realiza o cultură a succesului.

Aceste capacități ale CRM-ului sunt potențate și mai mult atunci când CRM-ul are capacitatea de a se integra cu celelalte sisteme pe care se bazează compania, cum ar fi software-ul de gestionare a resurselor întreprinderii (ERP) și / sau software-ul de business intelligence (BI). Atunci când sistemele funcționează împreună și informațiile sunt împărtășite în întreaga companie, barierele departamentale sunt înlăturate. După cum a spus Jim DuBois, Corporate VP și Chief Information Officer la Microsoft:

Cunoașterea și înțelegerea există în interiorul infrastructurii dvs.; doar așteaptă să fie găsite. Prin înlăturarea în siguranță a barierelor de informații vom înțelege și vom învăța cum toată lumea din companie își folosește timpul și va ajuta la maximizarea impactului forței de muncă”.

Pentru a ajuta companiile să facă acest lucru, Microsoft a lansat un produs nou, Microsoft Dynamics 365, care integrează foarte bine ERP, CRM și BI într-o singură soluție, ajutând la dezvoltarea companiilor și la o transformare mai ușoară ca oricând.

Pyrotek, o companie internațională de consultanță și furnizor de produse metalice și de sticlă, a realizat care sunt avantajele unui CRM când au integrat Microsoft Dynamics 365 (fost Microsoft CRM) cu Sharepoint, declarând:

Pe lângă creșterea eficienței echipelor de vânzări, soluția conectată a îmbunătățit colaborarea dintre organizația de vânzări și echipele interne și a oferit managementului informații cu privire la starea conductelor și performanța vânzărilor în timp real. Microsoft Dynamics CRM face ca personalul nostru de vânzări să devină mai eficient prin reducerea timpului pe care îl petrec pentru activități fără valoare afăugată și prin acordarea unui timp mai mare clienților. Managerii de vânzări pot acum să se concentreze mai mult asupra training-ului și coaching-ului în legătură cu activitățile care au impact mai mare asupra clienților. Ambele îmbunătățiri au un impact major asupra potențialului nostru de generare a veniturilor. “

Alimentarea inovării și schimbarea culturii organizaționale

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă organizațiile pe măsură ce avansează de-a lungul călătoriei lor de transformare digitală este adoptarea ei de către utilizatori și o mentalitate care trebuie schimbată pentru a face loc inovației. După cum arată studiul realizat de Altimeter, „Inovația este adesea limitată atunci când echipele nu sunt lăsate să lucreze în afara activității lor de zi cu zi. Din studiile noastre realizate in perioada 2014 – 2016, am aflat că 63% dintre lideri consideră că schimbarea culturii companiei este o provocare de vârf cu care se confruntă transformarea digitală”.

Pentru a face față acestor provocări, unele companii creează centre de inovare sau formează echipe de inovare pentru a „înțelege și testa tehnologii noi și pentru a dezvolta soluții / servicii noi“, potrivit aceleiași surse.

Când vine vorba de adoptarea de către utilizatori a noilor tehnologii, training-ul este critic. În timp ce multe organizații mari au echipe de training interne, aceste echipe nu ar trebui să se bazeze pe implementarea eficientă a programelor de training. În timp ce o echipă de training intern este benefică pentru lansarea oricărei tehnologii noi, furnizorii de tehnologie ar trebui să fie cei care realizează training-ul. De exemplu: apelați la experți din industrie care au cunoștințe aprofundate în diferite verticale și înțeleg tehnologiile (ex. Microsoft Dynamics 365) atât în interior, cât și din exterior – ceea ce înseamnă că pot instrui angajații din fiecare departament, de la financiar la HR, înțelegând că fiecare departament va avea diferite nevoi și obiective atunci când vine vorba de noua tehnologie. Colaborarea cu un partener de implementare pentru a crea planuri de instruire aprofundate pentru toate echipele care vor lucra cu sistemul este important pentru a asigura adoptarea de către utilizatori. Un angajat confuz, frustrat, nu va da șanse noului sistem, dar când instruirea e aprofundată și clarifică orice îndoială sau întrebare, ei vor accepta cu ușurință noile procese.

Când angajații dispun de instrumentele de care au nevoie și sunt instruiți corespunzător cu privire la modul de utilizare a acestor instrumente, toată lumea beneficiază – pentru că atunci când angajații se simt implicați, clienții beneficiază de cel mai înalt nivel de servicii și acest lucru se traduce în venituri recurente pentru compania voastră.

Dorești să afli mai multe despre transformarea digitală a afacerii tale astfel încât să-ți implici mai bine angajații?

Contactează-mă sau stabilește o întâlnire online.